AVAYA IP Office to system telefoniczny o pojemności do 3000 abonentów (użytkowników). Unikalna na rynku architektura systemu sprawia, że IP Office może pracować jako klasyczna centrala telefoniczna TDM / IP lub jako rozbudowane narzędzie zunifikowanej komunikacji czy Contact Center. Każda, nawet najprostsza wersja IP Office może zostać w dowolnym momencie doposażona o niezbędne funkcje.
Cechy wyróżniające na tle konkurencji
Gotowy na wysokie obciążenia
Przykładowe wartości pozwalają na zastosowanie systemu IP Office nawet w miejscach o bardzo dużym natężeniu ruchu telefonicznego.
Kompaktowy
Tylko JEDNA maszyna fizyczna / wirtualna wystarczy, aby zapewnić organizacji łączność telefoniczną, obsługę Unified Communication, dostęp do zapowiedzi IVR, poczty głosowej oraz nagrywania rozmów. Ta unikalna cecha IP Office sprawia, że stanowi on doskonałą alternatywę dla dużych – wieloserwerowych systemów telefonicznych, charakteryzujących się wysokimi kosztami utrzymania.
Nie tylko IP!
Mimo niewątpliwych zalet, jakie niesie ze sobą telefonia IP, są miejsca i wdrożenia, w których konieczne jest zastosowanie klasycznej telefonii 2-przewodowej lub połączenia obydwu technologii w jednym systemie.
AVAYA IP Office ma możliwość wyposażenia zarówno w porty do podłączenia standardowych telefonów analogowych, jak i cyfrowych telefonów systemowych, zasilanych z centrali, które zapewniają dostęp do wszystkich funkcji centrali, takich jak centralna książka telefoniczna, czy obserwacja zajętości innych abonentów.
Powyższe sprawia, że IP Office świetnie sprawdza się w środowiskach mieszanych (np. urząd, w którym jeden budynek korzysta z telefonów IP, a drugi ze względu na brak okablowania strukturalnego, wykorzystuje telefony TDM).
Telefony TDM mogą zostać także wykorzystane jako element zwiększający bezpieczeństwo łączności. Wykorzystują one niezależną od IP infrastrukturę i są w stanie pracować nawet, gdy sieć IP jest niedostępna.
Profesjonalne nagrywanie rozmów
Kolejną cechą wyróżniającą IP Office na tle konkurencji, jest wbudowana funkcja nagrywania „Media Manager”, zdolna do rejestracji nawet 400 rozmów jednocześnie. Potrafi nagrywać rozmowy zewnętrzne, wewnętrzne i konferencje, dla dowolnego typu linii i abonenta wewnętrznego (IP, TDM, POTS, DECT). Wraz z nagraniami zapisywane są szczegółowe dane o każdym połączeniu: czas, numery stron połączenia, czas trwania.
Dostęp do nagrań można uzyskiwać przez przeglądarkę internetową, a system pozwala bardzo elastycznie nadawać uprawnienia do odsłuchu określonych numerów / grup).
Nagrywanie rozmów jest realizowane NAWET podczas pracy systemu w trybie awaryjnym.
Ekosystem AVAYA
IP Office współpracuje z dodatkowymi produktami firmy AVAYA, które rozszerzają jego funkcjonalność. Przykładowo:
- AVAYA Session Border Controller zabezpiecza komunikację SIP z operatorem telekomunikacyjnym oraz klientami aplikacyjnymi łączącymi się z Internetu.
- Avaya Contact Center Select (ACCS) – Zaawansowany system dla centrum kontaktowego, z możliwością obsługi wielu kanałów komunikacji (głos, e-mail, czat, media społecznościowe), nagrywaniem rozmów, systemem IVR oraz obszernym raportowaniem)
- AVAYA Spaces® – usługi wideokonferencji i współpracy, dostępne z poziomu przeglądarki internetowej (usługa chmurowa).
- AVAYA Call Reporting (ACR) – Alternatywna dla ACCS aplikacja służąca do gromadzenia danych o połączeniach oraz tworzenia raportów z pracy poszczególnych telefonów i grup. Może być wykorzystana jako dobra alternatywa dla systemów taryfikacji rozmów.
Architektura
Serwery fizyczne
Wszystkie komponenty systemu IP Office i ekosystemu AVAYA mogą być dostarczone na fizyczny serwerach producenta.
Wirtualizacja
Wszystkie komponenty systemu IP Office i ekosystemu AVAYA mogą być instalowane jako maszyny wirtualne w środowisku VMWare. Jeżeli w systemie nie przewiduje się żadnych linii/telefonów TDM, to pracuje on w 100% jako rozwiązanie programowe.
Bramy głosowe
Bramy głosowe IP500V2A umożliwiają dołączanie do systemu IP Office linii miejskich POTS/ISDN oraz terminali wewnętrznych TDM. Pojedyncza brama może obsługiwać do 384 abonentów dowolnego typu. W małych wdrożeniach (do 200 abonentów) brama głosowa IP500V2A może pracować samodzielnie, bez potrzeby instalowania dodatkowych serwerów / maszyn wirtualnych.
Wiele elementów – jeden system
Serwery i bramy głosowe komunikują się ze sobą, tworząc jeden logiczny system (nawet, jeśli znajdują się w różnych lokalizacjach). Wszyscy mają dostęp do wspólnej książki kontaktów, można przekazywać rozmowy do abonentów z innego węzła sieci, a nawet zalogować się swoim numerem na dowolnym aparacie!. Abonenci z różnych węzłów mogą wyświetlać wzajemnie informacje o dostępności (np. recepcjonistka w Warszawie widzi zajętość handlowca w Monachium).
Centralizacja vs środowisko rozproszone
W zależności od potrzeb, system IP Office może być uruchomiony w modelu scentralizowanym lub rozproszonym.
W modelu scentralizowanym, wszystkie serwery i styk z operatorem znajdują się w jednym lub dwóch centrach danych i wszystkie telefony / klienci rejestrują się do tych serwerów, niezależnie od fizycznej lokalizacji. Ten scenariusz dobrze sprawdza się u klientów, którzy posiadają bezpieczne i stabilne połączenia IP pomiędzy wszystkimi lokalizacjami. W ten sposób eliminuje się konieczność instalowania serwerów / bram w każdym oddziale – wystarczą tylko przełączniki sieciowe, do których podłączone będą telefony IP.
W modelu rozproszonym, każda lokalizacja posiada lokalnie zainstalowany serwer lub bramę głosową, do której podłączane są i rejestrowane telefony IP, TDM oraz opcjonalnie lokalne linie zewnętrzne od operatora. Jednocześnie wszystkie elementy „wyniesione” są zarządzane z poziomu centralnego serwera i tworzą jeden spójny system. Ten wariant sprawdza się w środowiskach, gdzie lokalizacje muszą mieć możliwość obsługi telefonów / linii TDM bądź łącza IP pomiędzy lokalizacjami nie zapewniają wystarczającej stabilności.
Bezpieczeństwo
Odporność na awarie
Jeżeli główny serwer telefonii ulegnie awarii, telefony IP oraz bramy TDM przełączą się automatycznie do serwera zapasowego. Aktywowana zostanie również zapasowa poczta głosowa, zapowiedzi i nagrywarka rozmów. Serwer zapasowy może być umieszczony w wyniesionej lokalizacji dla zapewnienia większego bezpieczeństwa.
Zgodność z GDPR/RODO
Wszystkie komponenty systemu IP Office są zgodne z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych, co oznacza, że są wyposażone w mechanizmy umożliwiające:
- Ograniczenie dostępu do danych wrażliwych oraz bezpieczne przechowywanie tych danych.
- Gromadzenie historii dostępu do danych, wraz ze znacznikiem czasu.
- Możliwość usuwania danych osobowych i wrażliwych przez administratora systemu.
Bezpieczeństwo i prywatność
System IP Office oraz urządzenia końcowe są wyposażone we wszystkie obowiązujące mechanizmy bezpiecznej komunikacji: możliwość szyfrowania sygnalizacji i strumienia audio (SIP TLS/SRTP), wsparcie dla TLS 1.2/1.3, komunikacja z użyciem protokołu HTTPS.
Terminale końcowe AVAYA obsługują obowiązujące mechanizmy bezpieczeństwa na poziomie sieci, np. 802.1X czy SCEP.
Zaufany dostawca
Firma AVAYA (wcześniej Lucent Technologies) istnieje na rynku od ponad 30 lat. Systemy tego producenta są używane na całym świecie, często również w instytucjach rządowych.
Wymusza to na producencie szczególną dbałość o bieżące utrzymanie bezpieczeństwa oferowanych systemów, regularne publikowanie poprawek bezpieczeństwa i utrzymywanie ciągłej kompatybilności urządzeń.
Dla klienta końcowego oznacza to, że otrzymuje produkt sprawdzony, bezpieczny i co ważne – cały czas rozwijany i rozbudowywalny.
Dodatkowe informacje o bezpieczeństwie:
https://www.avaya.com/en/trust-center-portfolio-security/
https://www.avaya.com/en/trust-center-compliance/
Urządzenia współpracujące
AVAYA J100
Telefony AVAYA J100 są szczególnie zoptymalizowane polecane do współpracy z systemem IP Office, dzięki czemu oferują użytkownikom dostęp do wszystkich funkcji centrali (centralnej książki telefonicznej, list połączeń, przycisków szybkiego wybierania czy funkcji sekretarsko – dyrektorskich). Telefony są zgodne z protokołem SIP 2.0, co umożliwia ich wykorzystanie z dowolnym innym serwerem telefonicznym.
W ramach serii J100, dostępnych jest pięć modeli telefonów, przystawka rozszerzającą z dodatkowymi przyciskami oraz moduł WLAN / Bluetooth. Poszczególne modele telefonów różnią się pomiędzy sobą rozmiarem i parametrami wyświetlaczy, liczbą przycisków funkcyjnych oraz możliwością rozbudowy.
Modele z serii J100, wyposażone w kolorowe wyświetlacze, pozwalają na zainstalowanie własnych grafik wyświetlanych jako tło oraz wygaszacz ekranu.
Avaya J129
- Wyświetlacz monochromatyczny
- Wbudowany dodatkowy port Ethernet 10/100Mbps
- Możliwość wyposażenia w moduł WLAN
- Szerokopasmowy dźwięk (kodeki G722 i Opus)
- Menu w języku polskim
- Zasilanie przez PoE lub z lokalnego zasilacza 5V.
- Praca w klasie 1 PoE
Avaya J139
- Kolorowy ekran LCD o przekątnej 2.8 cala.
- Wbudowany dodatkowy port Ethernet 10/100/1000Mbps
- Złącze zestawu słuchawkowego
- Obsługa dźwięku szerokopasmowego – kodeki G722 i Opus
- Menu w języku polskim
- 4 przyciski funkcyjne z diodami LED
- Zasilanie przez PoE lub z lokalnego zasilacza 5V.
- Praca w klasie 1 PoE
Avaya J159
- Kolorowy ekran LCD o przekątnej 2.8 cala
- Dodatkowy ekran LCD o przekątnej 2.3 cala (automatycznie opisywanie przycisków funkcyjnych)
- Wbudowany dodatkowy port Ethernet 10/100/1000Mbps
- Port USB-A
- Złącze zestawu słuchawkowego
- Obsługa dźwięku szerokopasmowego – kodeki G722 i Opus
- Możliwość wyposażenia w moduł WLAN/Bluetooth
- Menu w języku polskim
- 10 przycisków funkcyjnych z diodami LED
- Zasilanie przez PoE lub z lokalnego zasilacza 5V.
- Możliwość pracy z klasie 1 PoE
Avaya J179
- Kolorowy ekran LCD o przekątnej 3.5 cala
- Wbudowany dodatkowy port Ethernet 10/100/1000Mbps
- Złącze zestawu słuchawkowego
- Obsługa dźwięku szerokopasmowego – kodeki G722 i Opus
- Możliwość wyposażenia w moduł WLAN / Bluetooth
- Menu w języku polskim
- 10 przycisków funkcyjnych z diodami LED
- Zasilanie przez PoE lub z lokalnego zasilacza 5V.
- Możliwość dołączenia dwóch przystawek J100 Expansion Module\
- Możliwość pracy w klasie 1 PoE
Avaya J189
- Kolorowy ekran LCD o przekątnej 5 cali.
- Dodatkowy ekran LCD o przekątnej 2.3 cala
- Wbudowany dodatkowy port Ethernet 10/100/1000Mbps
- Porty: USB-A i USB-C
- Złącze zestawu słuchawkowego
- Obsługa dźwięku szerokopasmowego – kodeki G722 i Opus
- Możliwość wyposażenia w moduł WLAN / Bluetooth
- Menu w języku polskim
- 18 przycisków funkcyjnych z diodami LED
- Zasilanie przez PoE lub z lokalnego zasilacza 5V.
- Możliwość dołączenia dwóch przystawek J100 Expansion Module
Avaya J100 Expansion Module
- 24 przyciski szybkiego wybierania z diodami LED (czerwona/zielona).
- Możliwość przełączania „wirtualnych stron” przystawki, co pozwala na zaprogramowanie przycisków na trzech „stronach” – łącznie 72.
- Zasilanie z aparatu telefonicznego
- Kompatybilność z modelami: J179 i J189
AVAYA K100
Terminale K100 to urządzenia wyposażone w ekran dotykowy, kamerę, pracujące pod kontrolą systemu operacyjnego Android. Urządzenia są dostarczane wraz z dedykowaną aplikacją AVAYA do obsługi połączeń telefonicznych. Na terminalach K100 użytkownicy mogą instalować inne aplikacje dostępne w sklepie Google (np. do wideokonferencji); urządzenie jest również rekomendowane do pracy z aplikacją AVAYA Spaces.
Terminale K100 mogą być wyposażone w bezprzewodową słuchawkę Bluetooth, ładowaną indukcyjnie w uchwycie. Możliwa jest również praca urządzenia bez słuchawki i wykorzystanie wbudowanego głośnika i mikrofonu.
Ciekawą funkcją terminala K175 jest możliwość podłączenia zewnętrznego monitora poprzez złącze HDMI oraz zewnętrznej kamery ze złączem USB. W ten sposób można przekształcić urządzenie w pełnoprawny terminal wideokonferencyjny, nadający się do obsługi niewielkich sal spotkań.
System operacyjny Android oraz otwarty interfejs sprawiają, że terminale K175 świetnie sprawdzą się w nowoczesnych biurach, ale również inteligentnych budynkach i hotelach, gdzie mogą zostać wykorzystane do udostępnienia użytkownikom dodatkowych aplikacji (np. do sterowania urządzeniami w pokoju).
Avaya K155
- Kolorowy, dotykowy ekran pojemnościowy o przekątnej 5 cali i rozdzielczości
- Wbudowana kamera
- Dwa interfejsy sieciowe Ethernet 10/100/1000Mbps
- Złącze USB-C (możliwość podłączania zewnętrznych urządzeń: klawiatura, mysz, kamera).
- Złącze Micro HDMI – możliwość podłączenia zewnętrznego monitora.
- Obsługa NFC / WLAN / Bluetooth
- Fizyczna gumowa klawiatura i przyciski dostępu do funkcji.
- System operacyjny Android 9
- Zasilanie poprzez PoE lub z lokalnego zasilacza USB-C.
- Urządzenie dostępne ze słuchawką przewodową lub bezprzewodową.
Avaya K175
- Kolorowy, dotykowy ekran pojemnościowy o przekątnej 8 cali i rozdzielczości 800 x 1280 pikseli.
- Wbudowana kamera (dostępny również wariant bez kamery).
- Dwa interfejsy sieciowe Ethernet 10/100/1000Mbps
- Złącze USB-C (możliwość podłączania zewnętrznych urządzeń: klawiatura, mysz, kamera).
- Złącze Micro HDMI – możliwość podłączenia zewnętrznego monitora.
- Obsługa NFC / WLAN / Bluetooth
- System operacyjny Android 9
- Zasilanie poprzez PoE lub z lokalnego zasilacza USB-C.
- Urządzenie dostępne ze słuchawką przewodową lub bezprzewodową.
AVAYA K100
Cyfrowe telefony systemowe są podłączane bezpośrednio do portów centrali za pomocą dwóch żył miedzianych i są zasilane bezpośrednio z centrali (bramy głosowej). Cyfrowa transmisja zapewnia stałą wysoką jakość rozmów, bezpieczeństwo oraz dostęp do funkcji centrali, co czyni te telefony dobrą alternatywą dla ubogich w funkcje urządzeń analogowych.
Każdy model telefonu systemowego AVAYA pozwala na korzystanie z systemowej książki kontaktów, list połączeń, obsługę kilku rozmów w tym samym czasie. Przyciski z diodami LED mogą być skonfigurowane do obsługi funkcji lub szybkiego wybierania i sygnalizacji zajętości abonentów (BLF).
Avaya 1408
- Wyświetlacz 3 liniowy, podświetlany na biało
- 8 przycisków szybkiego wybierania z diodami LED (czerwona/zielona)
- Dedykowane przyciski funkcyjne do obsługi telefonu m.innymi: książka telefoniczna, lista połączeń, zawieszenie, przekazanie, konferencja.
- System głośnomówiący
- Gniazdo do podłączenia zestawu słuchawkowego
Avaya 9504
Avaya 9508
Przystawka Avaya BM12
Każde silne partnerstwo opiera się na solidnej komunikacji
Połączmy nasze siły i porozmawiajmy o tym, jak możemy wspólnie rozwinąć Twoją firmę.